Nya sätt att leverera IT-tjänster ger bättre och billigare support

Vår historia sträcker sig 15 år tillbaka i tiden. Richard ville driva något eget och fick med sig Stefan på tåget. Då låg tyngdpunkten på Hem PC, där anställda fick möjlighet att hyra en dator mot bruttolöneavdrag. I takt med utvecklingen har företaget förändrats och idag går vi i bräschen för nya sätt att leverera IT-tjänster. 

När RS Data grundades såg IT-branschen helt annorlunda ut. En av de stora skillnaderna är att företag då köpte de program som behövdes, medan man idag har månadsabonnemang på det mesta. 
– Vår tanke är att även våra konsulttjänster ska fungera på det sättet. Det hjälper våra kunder att förutspå och ha kontroll över sina kostnader, säger vår Richard, vd på RS Data. 

Vi har gått från gamla sätt att leverera IT-tjänster till att ta en fast peng varje månad för obegränsad support. Där skiljer vi oss från liknande företag i branschen. 
– Förut visste kunderna att det kostade varje gång de ringde ett samtal. Nu när de har obegränsad hjälp använder de tjänsten mer, vilket leder till en effektivare arbetsplats. Förutom att kunderna får bättre kontroll vittnar många av dem att de fått både lägre kostnader och bättre support. 

Vi tänker på samma sätt när vi levererar produkter. Allt kommer färdigt till ett fast pris.
– Då kan vi lägga hur mycket tid vi vill på installation utan att kunden behöver känna stress att kostnaderna drar iväg.